Régi és új cimboráknak

Csütörtöki Múlt ajánló

2015/10/30. - írta: cimbora2012

HÖLGYEK s URAK!

Íme a legeslegelső Cimbora adás! 1973... Láttátok már? Hiába volt még fekete-fehér, mégis olyan színes műsor volt, hogy még ma is igen tarkának hat: Kiss Anna, Cseh Tamás, Benedek Elek, Horgas Béla, és azok a fiatal előadók, akik aztán hamar országos hírűek lettek.

http://nava.hu/id/1772388/

rovatcímképek az első adásból:


 

A Cimbora facebook oldalról való a fenti múltidéző
A hozzászólás
Hát Gergő! Mit ne mondjak! Ritka, izgalmas estét szereztél nekem, s bevallom,elképesztő élményben volt részem, ahogy éjszaka közepén szembesültem 42 évvel ezelőtti szerkesztői életemmel, NAGYON KÖSZÖNÖM NEKED, az élmény felülmúlhatatlan! Egyrészt fogalmam sincs, hogy ezek a műsorok símán letölthetők digitalizált állapotban?! Arról már nem is beszélve, hogy egyáltalán vagy csak nagyon homályosan emlékeztem erre a legelső műsorra, négy évtized, az négy évtized...s elég sokmind...e történt közben az életemben...de hogy így indultunk...s hogy ennyi híres színészt már a legelső műsorban összeszedtünk! Igaz, első rendezőmre, a 'gonosz' Horvát Jenőre ma már csak a nagyon öregek emlékeznek, s azért volt gonosz, mert nagyon igénnyes volt, de nagyon szerettem vele dolgozni, fantasztikus ember volt! De szembesülni a 42 évvel ezelőtti énemmel, hát ez keveseknek adatik meg úgy, hogy erre ennyire büszke lehetek! Elámultam kiket szedtünk össze az indulásra, s nem csoda, hogy a Filmvilágba olyan lelkes kritikát kaptam Koltai Tamástól, - ami akkor is nagy szó volt! - hogy nagyon büszkén vitatkoztam a főnökömmel, aki nem akart ennyi megzenésített verset....Tamás azzal fejezte be a kritikáját, hogy 'Aki bújt, aki nem, én cimborálok a cimborával..../kár hogy a mai televíziós vezetők ezt a szellemiséget ÍRÁSBAN!!! 'elavultnak' minősítették 2 éve....de már nem is bánom!/ S visszatérve az élményre, ledöbbentem a stáblistától...csak néhány név...Mensáros László, Huszti Péter, Tahi-Tóth László, Bencze Ica, Piros Ildikó és még sokan mások...s hogy milyen édes volt Elek apó 'unokája', Benedek István, ahogy bemutatta NAGYAPÓT! Gyönyörűséges Káldi Nóráról már nem is beszélve, aki Kardos Feri megérkezéséig egyedül vezette a műsort, és milyen édesen!!!!! Az meg már hab a tortán, hogy már az indulásnál ott volt - és milyen fiatalon! - két alapcimborám Cseh Tamás és Sebő Feri! Halmos Béláról és Márta Pistáról már nem is beszélve....és a drága gyönyörű Vitai Ildikó! És ahogy Horgas Béla a könyveket ajánlja!!!! Orbán Ottót! S az illusztrátorokat, Bálint Endrét, és a többieket, bocsánat, de muszáj volt eldicskedni, hogy nincs szégyellnivaló szerkesztői életemben, nézzétek, és hallgassátok Tamást, aki csak nekem! volt hajlandó más költő versét is megzenésíteni, mint Bereményi Gézáét..persze, a HÁROM lovas, az Géza verse volt, s ahogy Jenő fia, a már híres Horváth Péter író-dramaturg ezt prózában elmondta előtte!!!!...s még hány ilyen gyönyörűséges Cseh Tamás ismeretlen dalt rejt az archívum!
Szóval nézzétek, érdemes, Kiss Anna költő versvallomását el is felejtettem említeni, s az öreg versmondó bácsit, aki ELEk apó meséjét rajzolási feladatnak szánta....köszönöm Gergő!!!! Ez igazi nagy ajándék volt nekem.....!!!!
Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://cimbora2012.blog.hu/api/trackback/id/tr588035288

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása